Vestea de la Dacia așteptată de milioane de români. Când apar noile modele, când începe producția la Duster și Bigster
Planurile Dacia pentru următorii ani sunt cât se poate de clare și bine definite. Noi generații ale modelelor consacrate, dar și autoturisme complet noi vor ieși pe ușa uzinei de la Mioveni, iar acum știm și când.
Pe doar câteva săptămâni, va începe producția noii generații de Dacia Duster la Mioveni, după cum a explicat Mihai Bordeianu, directorul general Dacia România, conform Economedia.ro. Interesul pentru noul model este foarte mare, având în vedere că Duster este cel mai bine vândut SUV din Europa în ultimii șase ani.
Citește și: S-au scumpit mașinile în România. Cât plătești pentru cele vechi, ce s-a întâmplat cu prețul celor noi
Ce urmează pentru Dacia
,,Care sunt preocupările noastre ? Ei bine, suntem la câteva săptămâni să avem acordul de fabricație, practic să începem, să demarăm producția Duster, noua generație la Mioveni. Și ăsta e un lucru extraordinar. Vorbim de cel mai bine vândut SUV din Europa în retail, în ultimii 6 ani. Este un motiv de mândrie pentru toată lumea de pe platforma de la Mioveni, de la Centrul de Tehnologie de la Titu, de la Centrul de Excelență de Design din București.”, a afirmat Mihai Bordeanu.
În ceea ce privește lansarea mult așteptatului Bigster, aceasta este programată pentru începutul anului 2025. ,,Și nu ne oprim aici pentru că în 2025, la început de an, vom lansa Bigster, o mașină de segment C, mai mare decât Duster. Evident, ca să putem să-l fabricăm în 2025 trebuie să lucrăm anul viitor și asta e o mare provocare. Modelul a ajuns deja la Centrul de Design și mai departe la Centrul Tehnic de la Titu” a explicat Bordeanu.
Citește și: Cele mai ieftine mașini electrice pe care le poți cumpără în România. Dacia Spring este doar începutul
Performanța Dacia și Ford, în România
După primele nouă luni ale acestui an, producția de autoturisme din România a atins un volum de 375.860 de unități, dintre care 234,530 reprezintă autoturisme realizate sub brandul Dacia, iar 141.330 sunt ale Ford Otosan. Deși nu este o lovitură majoră pentru industria auto autohtonă, merită avut totuși în vedere că valorile de mai sus consemnează o diminuare de 1,8% comparativ cu perioada similară din 2022.
Pe de altă parte, lucrurile ar trebui să fie semnificativ mai roz anul viitor, având în vedere că Ford Otosan a lansat producția noului model Transit Courier, iar Dacia va lansa noul Duster. La momentul de față, Dacia Mioveni asamblează zilnic aproape 1400 de mașini.